De crisispolonaise

Op de melodie van “Het feest ken beginne”  en “Taradieboemsiedee”

De crisis kan beginnen

Want ik ben binnen

En uit het woord van Rutte

Daar ken je moed uit putte

En ook bij die Verhage

Heb ik geen vrage

Maar van die Edith Schippers,

Krijgt ik de bippers

We…gaaan…naaaar ’t UWV

Nemen de euro mee

Spoelen die dan door de plee

En krijgen dan WW

Ta….raaaaaa.die…..boemsiedee

Dat brengt de crisis mee

Daar op een goudtoilet

Maken wij veel pret

De crisis kan wel doorgaan

En laat er niet teloorgaan

Want ondanks onze malaise

Doe ik de polonaise

De gaan door heel Europa

Das een heel eind lopa

Maar een ding weet ik zeker

Ik krijg steun van Hendrik Bleker

We gaan naar’ t UWV

Nemen de euro mee etc

Van onze Hansje Hillen

Ga ik al heel gauw gillen

Maar ook meneer de Jager

Maakt mij niet tot een klager

En zelfs vanHenbdicus Kamp

Krijg ik geen kramp.

We gaan naar ’t UWV…etc

En als die ouwe Grieken

De boel verzieken,

Krijg ik van Italianen,

Dikke tranen

Dan heb je nog die Polen

Die halve zolen

En ook die bleke Ieren

Dat zijn pas klieren

Vergeet ook niet de Zweden

Die nog nooit iets deden

En dan die rare Denen

Met hun lange tenen

Natuurlijk de Hongaren

Die nooit iets sparen

En voorts de Portugezen

Die niet kennen lezen

Wat moet je met die Finnen

Die zijn net binnnen

En zeg die Cyprioten

Halve….

Vergeet ook niet de Duitsers en die malle ~Fransen

Die niets anders doen dan naar elkanders pijpen dansen

En kijk eens naar de Belgen die in tweedracht zwelgen

Spanjolen kijken lijdzaam

En Oostenrijkers heilzaam

Dan heb je nog Roemen en ook Bulgaren

Die werkloos en ellendig, het taam uit staren

De enigen die goed zijn

Een een beetje zoet zijn

Dat zijn de Luxemburgers

Die gelduitwurgers

Wij gaan….naar ’t UWV  etc…

De crisis kan wel stoppen

’t is uit met moppen

En zonder loze grappen

Kan ik geen polonaise stappen.

En aan het einde is er bal

Met Uri Rosenthal!

PATS BOEM

Een nieuw Europees volkslied 

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://4politicians.wordpress.com

tot een k

Geef een reactie

