Van culinaire genoegens en kamermeisjes

Natuurlijk, Dominique is voor een man een verdachte naam maar ik ken ook een man die Lies heet dus…vooruit maar. Strausz Kahn doet me denken aan een Elzasser gevogelteschotel maar ook dat kan er nog best mee door. Waarschijnlijk met choucroute. Als je die drie namen met elkaar combineert, ja dan zit je natuurlijk van meet af aan in het verdachtenbankje of

Nou ja, stel je bent dertig en voetballer met zo’n naam, een mooi strak lijf dat fors boven het maaiveld uitkomt en bovendien ben je kandidaat directeur van het IMF. Nou geloof me, de meiden zijn niet bij je weg te slaan. Maar ja, de huidige Dominique Strauss Kahn  ziet eruit als de kathedraal van Avignon waarvan het dak een onderhoudsbeurt nodig heeft. Misschien moet er, zoals in Den Bosch, een engel met een mobieltje op, in elk geval wordt het allemaal wat lastiger. Kortom, bedenkingen genoeg bij die man. Mijn vrouw sprak van een ouwe, uitgezakte lul…dus dat geeft weinig hoop voor de toekomst.

Tegelijkertijd moet ik Dominique nageven dat hij waarschijnlijk toch wel over enig IQ beschikt en ook hij kan begrijpen dat het uiterst onwenselijk is als hij zich aan kamermeisjes vergrijpt. Dat geldt temeer als je op de nominatie staat als president van Frankrijk. Ik geloofde mijn oren niet toen ik het verhaal hoorde en vooral het argument: Dominique staat bekend als een rokkenjager.”  Dat kan maar zo zijn maar een rokkenjager is beslist iets heel anders dan een aanrander of verkrachter.

Een rokkenjager is een man die zijn culturele functie in de samenleving begrijpt. Een rokkenjager probeert vrouwen te veroveren omdat hij ze mooi en aantrekkelijk vindt, omdat hij ze wil bezitten maar ook omdat hij ze liefheeft. Aanranders en verkrachters zijn geperverteerde mannen die niet in staat zijn tot goed contact met een vrouw. In wezen staan rokkenjagers precies aan het andere einde van de lijn dan verkrachters.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat ene man als DSK zó dom is dat hij zich vergrijpt aan een kamerkippetje en al helemaal niet in de VS, een land met een Neanderthalermentaliteit zonder weerga. Een land waar wraakzucht hoger op de agenda staat dan de liefde die in Gods own Country toch eigenlijk zou moeten gelden. Kortom, ik denk aan boos opzet en het zou me niets verbazen als de eindjes van het spoor eindigen in het Elysée, bij de Kleine Napoleon.

Maar goed, ik kan me vergissen. Hoog gevallen mannen krijgen soms de indruk dat zij alles mogen wat een gewone sterveling verboden is en denken dat zij letterlijk met alles wegkomen. De verklaring van die knappe journaliste, is voor mij geen bewijs. Misschien zit zij wel vol onvervulde wensen als het gaat om DSK. Ik weet het doodeenvoudig niet want ik ben er niet bij geweest. En..het zou me niets verbazen als ineens een hele massa scharrelkippen van de mestvaalt naarbeneden daalt om luid kakelend verhalen te doen.

Als man ben je dan compleet weerloos want de samenleving gelooft altijd het zielige meisje, vooral als ze nog kans ziet “emotioneel” te worden ook. Dat kost veelal geen enkele moeite omdat ze een dik pakket bankbiljetten is misgelopen. Nee, ik veroordeel niemand, ik verbaas me wel over intelligente mannen die niet uiterst behoedzaam zijn als ze hechten aan hun positie.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://4politicians.wordpress.com

Geef een reactie

