Van burgemeester Beukenoot en de kukeleku

We leven in een bijzondere tijd, een tijd waarin veel geschreeuw en vooral weinig wol wel eens de boventoon lijkt te voeren en een enkele keer raakt de wol daardoor helemaal in een kluwen en bedorven. Wat moet je nu bijvoorbeeld aan met een burgemeester die roept dat je er bij een overval maar lustig op los moet hakken? Ik bedoel…natuurlijk is het niet zo erg als een overvaller eens een beschadigde neus oploopt maar…moet je als burgemeester willens en wetens aanzetten tot geweld? Dat lijkt mij niet. Niet dat het niet stoer staat maar een burgemeester moet niet stoer zijn maar juist iets van kalmte en bedaardheid uitstralen. Een Opstelten in de dop zijn…zal ik maar zeggen.

Het si toch te gek dat de man die verantwoordelijk is voor de handhaving van orde en gezag en veiligheid in de gemeente gaat oproepen tot het toepasssen van individuele rechtspraak?  Deze burgemeester ~Beukenoot, ook wel Albert van den Bosch genoemd, zaaide niet alleen geweldsverheerlijking maar nog verwarring ook doordat iedereen dacht dat hij burgemeester van `Oeteldonk was. Dat zou nog erger zijn geweest dan Zaltbommel. Maar kent iedereen dat liedje nog?” En temidden van die rommel, rommel, staat de torenspits van Bommel…”  Ja, ja… Ook al zo’n Carnavalskraker.

Het is toch altijd zo ongeveer dezelfde regio waar het wereldnieuws gebeurt bovendien want was het niet in de Betuwe en omstreken dat de Q-koorts met overweldigende kracht en als een tsunami van geitenvirus over ons kwam?  We hebben wat afgeleden he door die epidemie, mens het leek wel een `middeleeuwse vloed van de zwarte dood! Zoals die epidemie van de `kukeleukoorts over ons land heen kwam. Dan zie je toch maar dat uitsluitend dijken ook niet alles zijn. Eigenlijk moet het hele land worden overdekt en in een klap gevaccineerd. Kan er niks meer gebeuren. Ik ben me echt wezenloos geschrokken van die epidemie en…hoewel alle geiten dood zijn hoor je sommigen er nog over mekkeren.

Ja, vanmorgen was er zelfs een losbol die vroeg wanneer de volgende aanval van Kukelekukoorts over ons land zou komen en hoe we ons er dan het beste tegen konden wapenen. ik heb het eindoordeel niet afgewacht want ik ga toch emigreren en in het land waar ik naar toe ga, zijn geen geiten. Wel geitenneukers, misschien dat die beestjes daarom zijn gevlucht uit die regio. Maar even zo goed, man, man, man, zo’n ernstige epidemie heb ik nog niet meegemaakt. ~Veertien overledenen. Begrijp me goed, dat is hee erg voor de nabestaanden maar zo’n epidemie kun je toch niet anders omschrijven dan een kleinegeit.

Kortom, ik wil de ~Beukenoot en de `kleinegeit graagsparen maar ja,met zoveel ophef zal dat wel weer niet gaan. Ik zeg…sla alle geiten dood, dan zijn we in een klap van twee problemen af, ofzo… O ja, ik sprak vanmorgen nog een commissiaris van politie. Hij adviseerde mij bij elke bumperaar een noodstop te maken op de snelweg en er met een honkbalknuppel op los te slaan. Eikels!

Tot sterkte,

Kaj ~Elhorst

https://4politicians.wordpress.com

Geef een reactie

