De Stasi rukt op

Niet dat ik vaak in Belgie kom maar ik heb het tot nu toe altijd beschouwd als een allervriendelijkst landje met groeischeuten. Daar is gisteren een behoorlijke deuk in gekomen, in die verliefdheid. Ook in Belgie kun je zo maar als moordenaar worden geparachuteerd. Zonder enig tastbaar bewijs draai je voor 30 jaar de cel in. Als je geluk hebt en je netjes gedraagt, mag je er na 9 jaar uit…maar…niet zeuren over onrecht he?!

Ik heb zwaarwegende en ernstige vermoedens dat de betrokken rechter even stevig wat lijntjes had gesnoven en dacht: wat is het leven toch mooi en wat is die vrouw lelijk: die wil ik van mijn levensdagen niet meer zien… Dat mag ik zeggen want de rechter fundeerde zijn oordeel ook op ernstige vermoedens en net als hij, heb ik geen enkel bewijs dat hij cocaine verslaafd is.

Halfbakken politie-onderzoek en een rechter die zich door een maffe jury laat beinvloeden. Het wijst er allemaal op dat Belgie ook recht heeft op een eigen rechterlijke dwaling. Het erge is dat dit soort dingen steeds vaker voorkomt en…dat die criminelen van het OM als maar meer invloed krijgen. Nu willen ze meelezen met advocaten en notarissen, binnenkort komen ze op je plee kijken of je wel Edet gebruikt. Ze dwingen de politie tot tunnelvisie en resultaten en lopen zelf de kantjes eraf. Agenten moeten boetes schrijven en niet gewoon goed opletten of alles goed gaat. Rechercheurs kwekken zolang tegen een arrestant dat hij of zij uiteindelijk in wanhoop bekent en een bekentenis is genoeg en…kliklijnen stralen overal.

Lekkere samenleving…nee ik ben niet kwaad, alleeneen beetje verdrietig.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

https://4politicians.wordpress.com

Geef een reactie

