Evolutietheorie in de praktijk

 

Tegenwoordig kun je niet meer voor je goeie fatsoen zeggen dat je naar de verjaardag gaat van een tachtigjarige nicht. Het homobewustzijn is zó toegenomen dat de meeste mensen denken dat “homo sapiens” latijn is voor “sappige flikker”. En toch was ik gisteren gewoon op de verjaardag van mijn tachtigjarige nicht en zag ik om mij heen vooral gelukkige, getrouwde heterostelletjes. Sterker nog…er was niet één “homosueel”.

Tot mijn grote verbazing las ik van de week dat homoseksualiteit steeds meer geaccepteerd wordt in Nederland. Wat is het dan toch gek dat we er zoveel over praten. Alsof we er nog wel heel erg aan moeten wennen. twee mannen die elkaar op straat staan de frenckissen, vinden we ook altijd nog wel aanstootgevend, zo blijkt. Ik niet, ik denk altijd “het zal wel weer een kunstwerk zijn”. Geaccepteerd, laat me niet lachen…er worden verschrikkelijke grappen  over gemaakt, dagelijkse discussies over gehouden en rare films over geproduceerd en wij zeggen dat het geaccepteerd is…

Ondertussen geloven we allemaal in de evolutietheorie, dus dat denkbeeld dat de mens steeds beter wordt. tJa, het is natuurlijk en zalige gedachte die vooral stoelt op de inhoud van de Bijbel die we zeggen te hebben afgezworen, namelijk het idee dat het ons steeds beter zal gaan. Vooruitgang…nou ja vooruitgang heeft ons twitter gebracht en daar is van die evolutie niet zo gek veel te zien. Achterklap, achterdocht, jaloezie, intriges, stalken, ruzies en schelden, roddelen en noem maar op, het gebeurt er allemaal. De middelen zijn  veranderd maar de mensen niet.

Jahaa, de evolutie heeft ons zover gebracht dat we kinderen hebben die niet meer kunnen hoofdrekenen om dat het niet meer “nodig” zou zijn. Wat hadden we eigenlijk gedacht: “de mooiste evolutie zit in het afschaffen van onze vaardigheden?” Dat je de hersengymnastiek wilt opruimen is toch wel een gotspe…dan kun je je hersens net zo goed in de groene bak gooien want ze worden stijf en stug als oud frituurvet.

Hoe dan ook…de wereld werd niet in 144 klokuren gemaakt en de mens wordt niet beter door het hoofrdrekenen af te schaffen, homo’s hebben er geen baat bij als we gek blijven doen en ik ga over 12 maanden gewoon met pensioen.

Want ook dat is waar. Vandaag word ik 64 en dat betekent dat ik over twaalf maanden AOW ga krijgen. Eindelijk waardering…het is een kleine stap voor de mensheid maar een enorme stap voor mij.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

3 reacties op “Evolutietheorie in de praktijk

  1. Joost schreef:

    En van harte gefeliciteerd natuurlijk. Gaaf stukje.

  2. BB schreef:

    Achterklap, roddels die jij veroorzaakt enkel en alleen jij

  3. Kaj Elhorst schreef:

    Ik zie het verband met het blog van de vorige reactie niet maar vooruit maar…

Geef een reactie

