Politiek incorrect

Heerlijk is het om een politiek incorrect verhaal te schrijven of te vertellen. Lekker tegen bestaande heilige huisjes aantrappen, of dat nu steekhoudt of niet. Dat vind ik ook. Het gaat er tenslotte niet om dat je iets zinnigs bijdraagt aan de samenleving maar dat je opvalt. Temidden van de standaardletters moet je altijd zorgen zelf het cursiefje te zijn, zelfs als het in dikke, vette, shitletters geschreven wordt.

Ik ken in mijn eigen woonplaats zo iemand die van tijd tot tijd de meest bizarre en banale ideeën verkondigt en tot mijn grote verwondering geregeld wordt bedankt door lokale politici voor zijn politieke vergezichten. Het gaat er niet om dat je goeie ideeën hebt, het gaat erom dat ze begrijpelijk zijn bij het ontbijt. De man laat zich er op voorstaan dat hij nooit politiek correct is. Fantastisch, dwars als een startende puber.

Sommige mensen hebben het in zich om tegen heilige huisjes aan te schoppen  en één daarvan trad gisteren op in de VS. Een neergestorte starfighter, een landmachtgeneraal van het Amerikaans leger dus, John Sheehan, meent dat de val van Srebrenica te wijten is aan homo’s in het  Nederlandse leger. Hoe had de generaal dat eigenlijk gedacht? Meende hij dat de homo’s bezig waren een gay-parade te organiseren in het moslimgebied? Wat voor zwoele gedachten heeft Johnny boy eigenlijk zelf bij “homo’s”?

Toen ik het verhaal hoorde, ben ik spontaan in schaterende lachbui uitgebarsten. In de eerste plaats over de kolder die deze generaal verkoopt en aan wie je dus nog geen drie solaten zou toevertrouwen. Vermoedelijk denkt hij ook dat God een aap is omdat de mens ervan afstamt. In de tweede plaats omdat wij denken dat wij elke keer als we het woord “Srebrenica” horen, er aandacht aan moeten schenken. Zijn wij nog wel in staat iets te verwerken en achter ons te laten of blijven we altijd doorzeuren over hetzelfde? Soldaten zij  nu eenmaal geen vredesengelen maar moordmachines die erop getraind zijn verschrikkelijke andere mensen die ons bedreigen af te maken. Klaar!

Is dat ook politiek correct Machiel of moet ik er nog een schepje bovenop doen? Iets anti-homo ofzo? Vind je dat lekker? Wil ik best doen hoor maar het is o zo platvloers en daarmee dus iets dat je vermoedelijk wel zult begrijpen. Volgens mij zou het héél politiek incorrect zijn maar alleen al daarom voor jou ontzettend acceptabel.

Sorry hoor, maar ik doe het vandaag niet. Ik houd mijn kruit liever droog. Misschien wil ik nog wel eens een discussie met je over “politiek correct zijn” en wat daar precies verkeerd aan is.  Naar mijn mening is iets politiek correct als je bezig bent een mantra af te draaien dat anderen ook al aan het afspelen waren. Maak je een verhaal waarin je je emoties en humor naar voren laat komen, dan is er geen sprake van politieke correctheid, dan is het het uitspreken van je hart. Heb jij zoiets? 

Genoeg, want ik begin bijna politiek correct te worden in het afbranden van een persoon en dat heeft niet mijn voorkeur. Ik houd er niet van mensen op de persoon  aan te vallen maar ja, er zijn grenzen natuurlijk. Dat geldt ook voor John Sheenan. Ik begrijp nu trouwens wel waarom wij zo graag de bondgenoot van de VS willen zijn. Het is qua gedachtengoed zo’n achterlijk land dat je blijft lachen, ook in het veld. Ik denk dat Srebrenica is gevallen vanwege een lachbui onder de Nederlandse militairen.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=152642445

http://nieuws.nl.msn.com/algemeen/article.aspx?cp-documentid=152648363

www.vkblog.nl/bericht/255504/God,_Darwin_en_de_natuur

Eén reactie op “Politiek incorrect

  1. Aldert Hazenberg schreef:

    De blog is gelukkig niet politiek correct, dat is in mijn beleving ook nooit de bedoeling van een column. Wat mij betreft mag deze lachwekkende dwaas door de hele wereld worden “gepakt”. Tot de volgende .

Geef een reactie

