IQ koorts en het Rijksinstituut voor Virale Massahysterie (RIVM)

 

In de afgelopen twee maanden ben ik per vliegtuig drie keer op en neer geweest naar Barcelona. In totaal waren dat dus ze s vluchten en daarvan hebben grenswachten kans gezien om mij drie keer te fouilleren. Ik ben tot het v olgende besluit gekomen: als er binnen een half jaar nog weer eens iemand met zijn kleverige tengels aan mijn edele delen zit, dien ik een aanklacht in. Ik stel Guusje ter Horst en die gek van Joustra persoonlijk verantwoordelijk voor mijn welbevinden en eis dat iedere gedachte over bodyscan onmiddellijk de wereld wordt uit geholpen. Het is toch ene gotspe dat de eerste de beste Nigeriaan doodleuk met explosieven de grens passeert terwijl ik er met een flesje shampoo nog niet eens doorheen kom! 

We leven in een wereld waarin veiligheid het hoogste goed schijnt te zijn. Ik raad iedereen dan ook aan zelfmoord te plegen want dat is de meest veilige maatregel die je nemen kunt. Gisteravond heb ik blauw gelegen om de conférence van Freek de Jonge die onder meer precies de vinger op deze zere plek legde. Wij willen een leven zonder lijden maar helaas, dat zal niet lukken. Als de bovenste lijdensweg is opgeb roken, dan blijkt eronder er weer één te liggen. 

Veiligheid: bij ons op de wpoorweegovergang is de afgelopen 50 jaar nog nooit een ongeluk gebeurt. Toch maakt Pro Rail ons wijs dat zo’n overgang gevaarlijk is en dus moest er een tunnel komen. Nu kunen dronken pub ers zich tenminste vanaf de bovenrand op het fietspad te pletter springen. Veel veiliger…voor Pro Rail.

Ons kabinet heeft ons maandenlang voor de gek gehouden met de Mexicaanse griep en toen dat niet voldoende hielp heeft het uit Brabant de Q-koorts tevoorschijn getoverd. Tegerlijkertijd boezemt het kabinet alle meisjes van nederland angst in voor baarmoederhalskanker en het RIVM is naarstig op zoek naar het volgende gevaar dat ons bedreigt: hersenuitdroging of zoiets.

Volgens mij hebben bestuurders maar ook vele burgers gewoon IQ koorts. Met een schromelijk overdreven beeld van de mogelijkheden van wetenschap en techniek, vertrouwen zij er op dat ieder risico kan worden uitgebannen. Met deze aanpak draagt de overheid niet zo zeer bij aan onze veiligheid als wel aan onze angsten. Het bestuur houdt de massa een angst voor, waarvoor het dan zelf weer de remedie zegt te hebben. Ondertussen stijgt de temperatuur in de samenleving want de achterdocht groeit. Is de overheid wel op elke ramp voorbereid? Heeft ze niet haar eigen stiekeme bedoelingen met al de bangmakerij?

Degenen die dat moeten onderzoeken, de journalisten, zijn ook al niet helemaal zuiver op de graad. Bangmakerij en paniek zijn aantrekkelijke nieuwselementen en leiden tot meer kijkers en lezers. Ik heb  daarom twee van  mijn cursisten opdracht gegeven de integriteit van dagbladjournalisten en -redacties te onderzoeken. Het zou tijd worden. 

Hoe dan ook, het lijkt mij simpeler voor de overheid om duidelijk te maken dat leven een risicovolle bezigheid is. Eerlijker ook. Met dat inzicht bescherm je de bevolking uitstekend tegen de gevaren die op de loer liggen.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

www.bertvanderveen.nl/blog/tag/veiligheid

www.krispijnbeek.nl/?tag=veiligheid

www.prodocent.nl/…/ding-17-veiligheid-en-privacy-op-het-web

http://www.google.nl/search?gbv=2&hl=nl&q=Veiligheid+onzin&btnG=Zoeken&meta=lr%3Dlang_nl&aq=f&oq=

www.library.wur.nl/WebQuery/artik/lang/1771812

 

Geef een reactie

