Je hoeft geen moslim te zijn om een achterlijke cultuur te hebben

Vanmorgen ontdekte ik dat de PVV er voorstander van is om de abortus uit het basispakket van de ziekteverzekering te halen. Nu kun je bij die kopvoddenspinsels alles verwachten maar niet lang erna merkte ik dat anderen, zoals de journalist @fverhoef  het daar wel mee eens waren. Toen brak mijn klomp. Die man die de mond vol heeft over vrijheid van meningsuiting, wil die vrijheid vooral beperken tot meningsuiting.

Het was niet de eerste keer in de afgelopen tijd dat ik openlijke vrouwonvriendelijkheid tegenkwam bij vooraanstaande elementen in de samenleving. Dinsdag nog meende een Spaanse opperjurist dat vrouwen door de wijze waarop zij buiten liepen, verkrachters uitlokten. Zoiets is natuurlijk te bespottelijk voor woorden want in beginsel moeten mannen weten dat zij zich te beheersen hebben. En natuurlijk, het risico dat er een psychopaat tussen loopt, bestaat altijd.

Ik vind dat soort gedachten, bij journalist of jurist doodeenvoudig krankzinnig. Soms verlang ik terug naar de tijden van Pim Fortuyn die de Islam een achterlijke culttuur noemde. Nu verlang ik bij het zien van Geert Wilders alijd terug naar de wederverschijning van Pim Fortuyn die in elk geval over humor beschikte, iets waarvan Geert geen kaas gegeten schijnt te hebben. Dan zou ik hem graag eens even deze voorbeelden voorhouden. Nee, je hoeft echt geen moslim te zijn om een achterlijke cultuur te hebben.

Vandaag gebeurde er nog iets dat mij deed denken aan een achterlijke cultuur. Men besloot in Amsterdam dat het kruis op de mijter van St. Nicolaas zou moeten vervangen door het stadswapen. Om de Sint een Sint te laten zijn van alle kinderen. Met het katholieke kruis op zijn mijter zou hij dat niet kunnen zijn! Het is diep, diep , héél diep bedroevend. Kwetsend ook, ja inderdaad, ik voel mij gekwetst. Gekwetst door de miskenning van mijn cultuur en door de domheid van degenen die zoiets bedenken. Dat IQ kan echt niet hoger zijn dan 65. En aangezien deze “visie” wel weer zal zijn gevormd door een projectgroep, moet je die 65 uitsmeren over het aantal leden daarvan.

Ik kreeg acute COPD toen ik het verhaal aanhoorde en er kwam een vreemde kleur op mijn wangen. ik geloof dat het blauw was. Uitgerekend Sint Nicolaas, het belangrijkste, algemeen gedeelde jaarfeest in ons land wordt bezoedeld met de ideologie van de meest verknipte geesten. Het verwijderen van het bisschopskruis op die mijter heeft met multiculti of integratie niets te maken maar wel met een bewuste poging volkswoede op te wekken.

Natuurlijk, er zijn tal van mensen die zullen zeggen dat het om een kleinigheid gaat. Eigenlijk ben ik het daar nog mee eens ook en toch…zo’n  besluit getuigt van een gebrek aan respect aan voor stukjes wezenlijke, Nederlandse cultuur. Dat gebrek aan respect is ook een gebrek aan  respect voor duizenden mensen die waarde hechten aan de “nederlandse identiteit”. Want ja, Sinterklaasavond is een  kenmerk van de Nederlandse identiteit.

Ik ben opgevoed in respect voor sarongs, tulbanden, hoofddoeken, iglo’s, schaamdoeken, naaktlopende stammen en noem maar op. Nu blijkt dat sommigen menen de integratie niet beter menen te kunnen dienen dan het vermorzelen van die kleine dingetjes die mij tot Nederlander maken. Eerst gingen de negerzoenen en de Jodenkoeken en nu is het de mijter van St. Nicolaas. Jarenlang zijn de klompen en molens en tulpen  belachelijk gemaakt en niemand weet precies waarom. Er is een tijd sprake van geweest dat de zwarte Pieten “wit” moesten worden. Met integratie heeft het allemaal niets te maken. Wel met een leeghoofdige gebrek aan respect en gevoel. Wie zo met zijn cultuur omgaat, verdient geen cultuur. Wie zo met cultuur omgaat mag nooit meer zeggen dat andermans cultuur achterlijk is. Dat mocht trouwens toch al niet. 

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

http://news.google.nl/news?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL333&q=Mijter+zonder+kruis&lr=lang_nl&um=1&ie=UTF-8&ei=nP8ES52JDtPh-QbAw_HVDQ&sa=X&oi=news_group&ct=title&resnum=1&ved=0CBAQsQQwAA

http://www.telegraaf.nl/binnenland/5352727/__Ergernis_over_multicultimijter__.html?p=13,2

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=BL2I5VAV

4 reacties op “Je hoeft geen moslim te zijn om een achterlijke cultuur te hebben

  1. CiNNeR schreef:

    Amsterdam probeert wel de koppositie te houden geloof ik. Vorig jaar mocht er al geen kerstversiering meer in de tram, want dat was ‘onrespectvol’ voor de niet kerst vierders onder ons(?)

  2. Kaj Elhorst schreef:

    Naar mijn mening kun je alleen maar respect hebben voor andermans cultuur als je je eigen cultuur koestert. het gemak waarmee wij onze cultuur over de schuttin gooien maakt duidelijk waarom we zo bang zijn voor andermans cultuur.

  3. Kaj Elhorst schreef:

    Er was hier een commentaar verschenen dat mij teveel nationaal-soialistische inhoud bevatte en dat ik om die reden heb verwijderd.

  4. Howlgligify schreef:

    Bedankt voor een interessante blog

Geef een reactie

