Heethoofd en haathut

Vanm,orgen zocht ik de oplader van mijn mobieltje en even later ook mijn mobieltje. Bovendien was ik het mobieltje kwijt waarmee ik mijn mobieltje altijd bel als ik het zoek. Toen schoot mij in gedachten hoe efficiënt de wereld van mijn ouders was. Die kenden die problemen niet, problemen die het gevolg zijn van alles wat wij technische vooruitgang noemen. Rustig leventje was dat!

Eén van die vruchten van de technische vooruitgang is het ontelbare aantal weblogs waarin ontelbaar veel mensen hun ontelbare hoeveelheden gal zittten te spuwen. Wie geregeld ene klein anatal van die maaksels bezoekt, krijgt een goed beeld van wat er leeft in de samenleving. Dan heb je geen Maurice de Hond nodig om te weten hoe de verkiezingen af zullen lopen. Politici zouden veel vaker een duik moeten nemen in webloggia om te weten wat er zich beneden hen afspeelt. Jammer genoeg wordt daar met veel dédain naar gekeken en juist dat dédain is één van de stenen des aanstoots bij het “volk”.

Een echt scuccesvolle weblog is zeldzaam maar er zijn er die meer bezoek trekken dan andere. Eén daarvan is de weblog van “Boilingpoints”. Ik ken hem al een paar jaar doordat hij vroeger op het haast Nazistische weblog “Nederkrant” de meest verschrikkelijke discriminatoire en racistische uitspraken deed. Daar vermaakte de vriendenkliek van Ariel Bruéns zich met de “ziekte die Islam heet”. 

En wat dacht je wat? Kortgeleden kwam ik Boilingpoints tot mijn grote schrik weer tegen via twitter. Ik had gehoopt dat hert water afgekoeld zou zijn maar ik las er dezelfde nitwitterige kletskoek als vroeger op “Nederkrant”. Zo sprak hij van een nieuwe, grote moskee als de “haathut” . Nu is een dergelijke term in mijn hoofd nog nooit opgekomen en dus ga je je afvragen waarom iemand zoiets roept. Ik kan maar tot één conclusie komen: in zijn heethoofd is het een doorgaande kolk van haatgedachten en die projecteert hij op degenen tegen wie hij niets durft te zeggen omdat hij ze niet snapt.

Dat is het vervelende als je het syndroom van heethoofd hebt. Op den duur kun je je eigen gedachten niet meer van die van anderen onderscheiden en alles wat “slecht”  is, ken je dan aan een ander toe.

Zelf woon  ik in de buurt van twee moskeeën en inderdaad. Er spelen zich wel eens dingen af die mij mijn wenkbrauwen doen optrekken. Van haat in de omgeving heb ik nog nooit iets gemerkt. Er lopen wel eens jongens die heel onnette dingen zeggen tegen de passerende dames maar met de moskeeën heeft dat niets te maken. Dat doen ze in het stadshart ook.  Nee, integendeel, mijn ervaring is dat je de jeugd maar beter in de buurt van een moskee kunt tegenkomen dan rond een megabioscoop.

Als Boilingpoints de moskee nu eens zou kunnen  loskoppelen van Osama of van imams die homo’s met het hoofd naar beneden van flats willen kieperen, dan zou het een stuk beter gaan. Ik kan hem verzekeren dat dezelfde enge gedachten leven op de Utrechtse Heuvelrug en in Warschau. Het zou goed zijn als Boiolingpoints de haathut in zijn heethoofd eens opruimde.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

 www.waarmaarraar.nl/…/Heethoofd_belt_politie_wegens_sausje_op_zijn_broodje.html

www.plein.nl/…/Heethoofd-ruineert-tapasbar

www.stormfront.org/forum/showthread.php?t

www.boilingpoints.wordpress.com/…/fawaz-met-je-tengels-van-moskeeen-afblijven

www.elsevier.nl/…/Aangifte-in-frauderuzie-rond-Westermoskee.htm?…

www.maroc.nl/forums/showthread.php?p

PS: De term “haathut” wordt bijvoorkeur gebruikt door de haatdragende jongeren van Stromfront e.d.

Geef een reactie

