Lul en kut (Jut en Juul zouden zich moeten doodschamen)

In de afgelopen jaren ben ik meer dan ééns voor “lul” uitgemaakt en misschien vindt u dat terecht. Hoe dan ook, ik heb me altijd geprobeerd voor te stellen hoe zoiets eruit zou zien want ik ben visueel ingesteld. Een glanzend kale knikker, een slobbertrui met een strakke col , behalve voor de besnedenen onder ons want die dragen een T-shirt en dan vervolgens een zompig lichaam dat alleen strak staat als het de spieren aantrekt. De “lul” is een dubbele backpacker en hij doet vooral aan leeglopen.  Een beetje lullig allemaal.

Centraal in zo’n “lul” bevindt zich de pisbuis, iets waarnaar ik nog al eens kijk in de avond na het werk. Een heel serie sukkels met tranen in de ogen passeert omdat het al jarenlang niet meer in staat is om broer, zus, tante, moeder, vrouw of de buurvrouw een hand te geven maar daar onder de drang en dwang van de EO en de camera wel toe bereid is. Ik zou zo zeggen: de gemiddelde sukkels die een rekening of lening bij DSB hebben. Plotseling ga je begrijpen waar de kredietcrisis vandaan komt. Kijk en daarom is Dirk Scheringa in  mijn  ogen dus een lul want als hij wat vaker naar het Familiediner had gekeken, had hij begrepen wat hij de mensheid aandoet. Je gaat toch ook niet hinkelen om te kijken hoeveel pissebedden je kunt raken? Dirk of Dick heeft nu trouwens gezegd dat hij er spijt van heeft dat hij een lul is. Als er één ding lullig is…

De kale kop is in de mode sinds Pim Fortuyn is doodgeschoten. Een heel legioen mannen doet moeite om het charme van Pim op die manier in zichzelf te integreren maar het wil niet lukken. Ook daar lag voor Dirk of Dick of AZ een forse kans. Ja, de uitdrukking “lul” en daarmee het “pars pro toto” “eikel” is wel op zijn plaats. Maar, zoals de natuur daarom vraagt, is de lul niet alleen.

De pisbuis presenteerde mij nog niet zo lang geleden de zoveelste kut. Je hoort dat woord trouwens aanmerkelijk minder gebruiken tegen vrouwen dan dat er “lul” tegen een man wordt gezegd. Ik denk dat het een kwestie van tijd is. Voor vrouwen wordt meer het woord “muts” gebezigd maar dat heeft toch ook iets vergoeilijkends in de zin van “ze is zo suf dat ze er niets aan kan  doen”.

Een kut dus. Ik weet niet eens meer de naam van het wezen en eerlijk gezegd hoop ik dat die ook nooit meer onder ogen krijg. Daar zat me iemand doodleuk te vertellen dat er een quotum moet komen voor vrouwen in de top van organisaties en bedrijven. Alsof er al niet genoeg vervuiling is op de pisbuis bij Endemol, zat dit geval gewoon aan tafel bij Pauw en Witteman. Zoiets is erger dan een nachtmerrie, echt waar. Het ding werd nog ondersteund ook door de nieuwe hoofdkut van Opzij.

N u heb ik in de loop van de jaren al vaak genoeg duidelijk gemaakt waarom  je geen quota van wat voor mensensoort dan ook zou moeten willen, het gaat tenslotte niet om het leegvissen van de zee. “Verspilling van talent” was het argument dat kutje  aan de lopende band op tafel bracht. Eén ding was duidelijk: aan haar was ieder talent verspild en er werd een duurkooppolis voor de toekomst aangeboden aan een groep mensen die daar helemaal geen behoefte aan heeft. Vandaar de verplichting. Daar weet Dirk of Dick of AZ ook alles van. Tegen de dames die het slachtoffer van het quotumvoorstel dreigen te worden zou ik zeggen:DSB, dat is “Denken Scoort Beter”. Nou, voor vandaag heb ik mijn quotum aan platvloersheid er wel weer uitgegooid.

 

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

www.dsbbank.nl

http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Economie/247443/Dirk-Scheringa-biedt-DSBklanten-excuses-aan.htm

www.lucaswashier.nl/?p=911

www.stoutenlekker.nl/…kutlul/1,2,72.html

www.innovatieforganiseren.nl/…/vrouwenquotum-in-de-top-bedrijfsleven-is-onzin

www.depers.nl/…/Coalitie-verdeeld-over-vrouwenquotum.html

www.scheringa.blog2blog.nl

www.politiekcharme.wordpress.com

 als ik het woord “vrouwenquotum” hoor , krijg ik last van plaatsvervangend schaamHAAR

2 reacties op “Lul en kut (Jut en Juul zouden zich moeten doodschamen)

  1. Miranda schreef:

    DSB; “door stomheid betrapt”?

  2. […] Lul en kut (Jut en Juul zouden zich moeten doodschamen) October 2009 1 comment 3 […]

Geef een reactie

