Nooit vergeten wat er gebeurd is

 

E en goede nachtrust ten voeten uit
Een goede nachtrust ten voeten uit

Vannacht heb ik sinds tijden weer goed geslapen. Misschien komt het doordat ik mijn zieke kater uit zijn lijden heb verlost, misschien  ook door de stevige Bow more van gisteravond. Hoewel, whisky is vaak een drank die het bloed opjaagt en daar slaap je niet goed op. Rode wijn is beter.

Hoe dan ook, toen ik vanmorgen opstond, wist ik zeker dat het een mooie dag zou worden en dat werd het ook. Hoewel, het werd wel laat allemaal en dat bleef het, door alle gebeurtenissen heen. ik begreep gewoon niet waar de tijd bleef. Dat was ook het geval tijdens mijn bezoek aan het Nederlands instituut voor oorlogsdocumentatie (NIOD), waar ik maar eens in de NSB-archieven was gedoken. Daarvoor had ik zo mijn redenen maar tussen neus en lippen door kreeg ik een fraai panorama van die “politieke partij”.

Het was al gauw duidelijk dat deze worstelde met grote interne problemen. het regende bijvoorbeeld klachten over schlemielen die lid waren maar permanente dronkenschap vertoonden of hun partijgenoten oplichtten. Dan ga je begrijpen waarom Wilders geen leden wil. Hij begrijpt dat het zulk tuig is dat je er alleen maar ellende mee in de tent haalt. Liever zit hij als een elitair baasje op zijn wolzak.

Dat is dan een behoorlijke tegenvaller voor al die volgelingen die denken dat Geert het zo goed bedoelt met de ‘gewone man”. Jaja, hij spreekt de taal van de straat maar wil er een rode loper voor zichzelf van maken.  Maar goed, het geheim rond de lidloze partijen, heuh?, is opgelost. Geert wil voorkomen dat PVV-er een scheldwoord wordt zoals “NSB-er”. Het wordt door heel wat mensen gebruikt die zich niet een sbewust zijn van de betekenis van de afkorting. Dat krijg je als je steeds projecten bedenkt “opdat de mensen nooit vergeten wat hier gebeurd is”.

Uit die gedachte is ook een  hele reeks van games ontstaan waaronder nog net geen exemplaar te vinden is dat de holocaust alsn onderwerp heeft gekozen. Maar…een computerspelletje over de Wannseeconferentie, dat zou moeten kunnen. En doe dan ook maar een “game” over de NSB waaruit blijkt dat het allemaal smeerlappen en oplichters waren. Een spelletje met scheldtechnieken.

En als we dan zijn uitgegamed maken we een spelletje over de verslaving aan de verbreding v an snelwegen, de vergissingen die daarbij horen en de stommiteiten die erbij passen en die we nooit mogen vergeten. Een standbeeld van een file bij Delft. lijkt me een geod monument want over tien jaar staat alles daar weer vast. Geniaal! Want ja, elke generatie begaat wel eens een uitglijer maar vergeten, nee, dat doen we nooit.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

www.autoblog.nl/…/eindelijk-forse-verbredingsnelwegen-op-komst

www.bright.nl/binnenkort-vliegen-we-over-de-files-heen

www.henkleenaers.nl/int14.htm

Eén reactie op “Nooit vergeten wat er gebeurd is

  1. CiNNeR schreef:

    Dan toch een standbeeld van Rita Verdonk daar bij Delft. Twee vliegen in een klap.

Geef een reactie

