Vraaggesprek

Op een willekeurige, prachtige zaterdagochtend liep ik op een stadsplein met een microfoon rond om het publiek te bevragen en dat ging ongeveer zo:

“Goeiemorgen mevrouw, mag ik u iets vragen?”

“Maar natuurlijk, het is zulk mooi weer!”

“Ja, heerlijk hè? Vertel eens,, heeft u de varkensgriep?”

“Ja, vreselijk hè? Maakt u zich ook zo zorgen? Nou ik wel. Nou, ik heb het

 persoonlijk niet maar ik ken wel iemand die in die tijd op Schiphol is

geweest. Ja, ik kan het nog nauwelijks geloven maar gelukkig hebben we

 goede opvang.”

 

“En u meneer?”

“Ja, ik heb de varkensgriep maar ze hebben me losgelaten uit het kot.

Daarom draag ik een kapje.”

“En u, meneer?”

“Nee, ik heb geen varkensgriep, ik heb de Q-koorts. Is dat ook goed?

(In de camera)

“U ziet het dames en heren, iedereen heeft wel iets ergs, Het is de grootste

 ramp die Nederland ooit heeft getroffen. Eens even kijken wat deze

 mevrouw ervan zegt. Heeft u de varkensgriep?”

“Nou vanwege de inburgering spreek ik liever van de Mexicaanse griep maar “

ik heb die niet, nee. Ik ben op Koninginnendag in Apeldoorn geweest.

“O, en hoe staat het met uw verwerking?”

“Nou, ze gaan echt geen worst van me maken, hoor maar de wereld zal nooit

 meer zo zijn als vroeger.”

“Ja, dames en heren, zo hoort  het wel. De filosofie ligt op straat. Dag meneer, waar was u toen Apeldoorn gebeurde?”

“Toen Apeldoorn gebeurde? Dat is toch een stad, die kan toch niet

gebeuren? Nou ja, u zult die terroristische aanslag op ons koningshuis wel

bedoelen. Toen lag ik onder de auto:”

“”Bent u héél erg gecshokt??”

“Nee hoor, alleen door de rekening voor de nieuwe uitlaat die ik moest

 betalen.”

“En nu, wat gaat u doen?”

“Naar het CWI, door de kredietcrisis ben ik mijn baan kwijtgeraakt.” 

“Dames en heren, u hoort het, Nederlanders kunnen een gelukkig en tevreden volkje zijn.”

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

www.nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Nederlandse_rampen

www.denkvooruit.nl

www.koninginnedag-apeldoorn.hyves.nl/forum/3161205/_uVV/Ramp

 www.youtube.com/watch?v=dIXimCVI6fswww.lalibre.be

Geef een reactie

