Het eerste gewin is kattengespin

Ik ben gek op zingen. Nog rond de afgelopen kerstperiode heb ik in mijn buurt veelvuldig het Ave Maria van Bach op straat laten horen waardoor menigeen dacht “ach hij heeft een minnares in New York”. Zij geloofden dat “ave” het begin van een straatnaam in die stad was want wie weet tegenwoordig nog wat Kerstmis voorstelt? Geert Wilders heeft op dezelfde melodie inmiddels “Ave Sharia” gedicht want hij werkt naar de self fulfilling prophecy van de Islamisering toe. Anders klopt zijn film niet.

Nu heb ik een oude , rode kater die vaak bij mij op schoot komt, als ik zit, en daar ongegeneerd gaat zitten spinnen. De trillingen ervan dringen tot in elke uithoek van de kamer door en dat heeft mij aan het denken gezet. Volgens mij is het spinnen van een kat een uiterst gezonde manier om van de eigen tevredenheid blijk te geven. De vibraties doortrekken het hele lijf van zo’n diertje en dat kan niet anders dan gezond zijn. 

Mij wil de gedachte maar niet loslaten dat het met zingen niet anders is. Wie zingt, laat zijn eigen lichaam ook vibreren op een bevrijdende manier. Zingen is dan ook het menselijke spinnen volgens mij en het zou mooi zijn als de VU daar eens een onderzoek naar deed. Het gaat er naturlijk wel steeds om dat het om vreugdevolle en blijmakende liederen gaat. Met volle overgave “a couple of songs a day keeps the doctor away”.

Het kabinet zou op zo’n onderzoek al vastvooruit kunnen lopen door het zangonderwijs  sterk te stimuleren. Minder uren achter de PC en meer in het zanglokaal. Dat is ook van belang voor het voortgezet onderwijs en zeker voor het VMBO. Ik hoor graag een canon in de zin van “testosteron, die kwam uit het oosten, testosteron, die kwam uit het oosten van je brom, brom, testosteron moet boosten…” en daar dwarsdoorheen “Oestrogeentje ging op stap, tiereliereliere, oestrogeentje ging op stap, tierelierelom. Prachtig wordt dat! 

Nu zou iemand uit het vorgaande kunnen opmaken dat ik het allemaal niet meen maar het is mij diepe ernst. Zes uur zang per week is wel het minste wat je van een goede schoolopleiding mag verwachten. Ik dring er dan ook bij de VU op aan niet te lang te wachten met dat onderzoek. Zingen is gezond en schept positieve en open geesten. Ik ben er zeker van.

Inmiddels heb ik enigszins bijgedragen aan het onderzoek door op één van de pagina’s het strijdlied voor het PVV op te nemen. Wie wil, moet er maar eens gaan kijken. Mijn kater is inmiddels op mijn bureau gesprongen en zijn stemmetje gonst het uit. Hij kijkt mij zielsgelukkig aan. Dat maakt me blij. ik denk dat ik zo meteen zingend achter mijn toetsenbord zit.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

www.moorsmagazine.com/onzinbak/zingen.html

www.mijn-kijk-op.infonu.nl/mens-en-gezondheid/3941-zingen-is-gezond.html

www.charlesvermeer.nl/000001952113de714/0000019520137d301/index.html

www.gezondheidsnet.nl/geest/nieuws/2821/zingen-is-gezond

www.nu.nl/gezondheid/1860065/zingen-is-gezond.html

www.medicalfacts.nl/2008/11/26/zingen-is-gezond

www.nujij.nl/zingen-is-gezond.4270362.lynkx

 

 

 

 

 

Geef een reactie

