Sexy Sadie

Ooh wat is het leven mooi. Dat komt doordat alles “sexy” moet zijn in deze tijd. Ik vrees dat er binnenkort heel sexy vuilniswagens op straat komen met nog veel sexier vuilnismannen en een hoop sexy ruzie vanwege al dat sexy gedoe op straat.

Bij al die sexy toestanden hoort ook de onrust. het vluggertje is meer sexy dan een gedegen vrijpartij. Liever een nieuw copieerapparaat dan een nieuw behangetje. Nou zeker, want dan moet je weer een sexy behang gaan uitzoeken. Moe word je ondertussen wel van al dat sexy hotte gedrag waaraan je pas mee mag doen als je niet laat blijken dat je testosteron erdoor wordt aangesproken want “cool” is sexy. Het is toch een prachtig masker waarachter we ons leven zich laten voltrekken met als climax dat we menen dat we seksueeel zijn bevrijd omdat we KUT op internet durven schrijven. Ja, ik ga met mijn sexy tijd mee.

En dat nog geen week na Pasen. Maar vooruit, het valt zelfs de autoriteiten van universiteiten op dat al dat vluggertjesbestaan leidt tot een gebrekkig Nederlands en de doctorandussen hebben besloten het niet meer te pikken. Jammer, want ook zij maken zich schuldig aan gebrekkig Nederlands door te spreken over het”het bed, WAT in een onpraktische hoek van de slaapkamer staat”. Onpraktisch betekent in dat verband dat het niet met enige snelheid te betreden en te verlaten is.

Vanmorgen viel het me weer op bij het optreden van Goeiemorgen sexy Nederland dat het sekssymbool dat daar de interviews afneemt niet alleen over haar woorden struikelt maar ook al heel andere dingen zegt dan ze bedoelt. Dat komt doordat ze niet de moeite neemt op haar woorden te letten. “U gaat toch niet ontkennen dat er GEEN sprake is van achterkamertjespolitiek.” Precies het omgekeerde van wat ze bedoelde. In de haast kreeg ze het laatste woord er trouwens nauwelijks uit.

Zou dat met die linker rechter die burgemeester is van Utrecht ook het geval zijn geweest? Zou hij zijn zin niet hebben afgemaakt en moest het niet zijn “Het is waarschijnlijk de laatste keer dat we elkaar spreken voordat het blad uitkomt”?  Het zou zo maar kunnen. Ik kan me niet voorstellen dat een doorbakken jurist zich laat verleiden tot bedreigingen aan het adres van een krant. En dan nog eens iets. Zou die journalist inderdaad niet alleen maar in de haast zijn artikel hebben geschreven? Er zijn jouralisten genoeg die gek zijn op het snelle verhaal en die alles aannemen voor waarheid zolang ze maar niets hoeven te checken. Het gaat tenslotte in deze taboevrije wereld om het scoren. Ik kan niet als een blind paard journalisten gelijk geven omdat het mijn vakbroeders zijn.

Even zo goed vind ik dat bestuurders moeten uitkijken met dit soort acties. Het ingrijpen in de demmocratische loop der dingen wordt door het volk al gauw uitgelegd als censuur. Dat vergroot de kloof tussen bestuur en volk en geloof me, het volk kiest altijd voor de journalist want “politici zijn per definitie zakkenvullende kletsmajoors en leugenaars”.  Ik kan dus niet anders doen dan bestuurders waarschuwen tegen dit soort ingrijpende acties. Beter is het in een later stadium de zaak weer te geven naar eigen inzicht of…helemaal niet te reageren. Dat laatste kan trouwens lang niet altijd. Je kunt van stront bovendien ook geen gebakje maken.

Sexy is zo’n schandaal natuurlijk wel en de hedendaagse pers smult ervan en loopt ermee weg. het maakt niet eens meer uit hoe de zaak werkelijk in elkaar zit. Dat doet de pers wel vaker. Gisteren kwam het paddoverhaal op RTL-4 aan bod. De nieuwslezer vertelde toen dat men had uitgevonden dat paddo’s vermoedelijk ernstig hallucinerend waren. Als voorbeeld werd het meisje gegeven dat uit het raam of van een brug was gesprongen, ik weet het niet eens meer. Dat éne voorbeeld moest als voldoende bewijs gelden voor de riskante uitwerking van paddo’s. Bespottelijk natuurlijk, gezien het aantal mensen dat aan de paddo’s is geweest. Het besluit dat de Tweede Kamer over de paddo’s heeft genomen, hoort ook bij de vluggertjes waaraan we zo verslingerd zijn geraakt. Hoewel, doe mij maar een paddo. Dan hallucineer ik gewoon in mijn eentje dat ik gelukkig ben.

Tot sterkte,

Kaj Elhorst

Http://4politicians.wordpress.com

Service

www.youtube.com/watch?v=giDbi2XTcyA

www.bigfun.be/Crap/Sexy+Sadie.htm

www.beatlestube.net/video.php?title=Sexy+Sadie 

www.volkskrant.nl/binnenland/article1168138.ece/Kamer_als_politiek_cafe_voor_vluggertjes

www.politiek.bestewebgids.nl

www.mediakritiek.be/index.php?page=7&detail=258

www.kifkif.be/page?&orl=1&ssn=&lng=1&pge=19&sare=1344

www.dezwijger.blogspot.com/2005/08/grote-j.html

 

 

Geef een reactie

